duminică, 14 iunie 2009

Unii vor si pot, incearca si reusesc:0


In blogul asta, am sa fiu ceva mai darnic.Nu stiu ce inseamna pentru voi a fi darnic, dar este cert ca veti gasi cate ceva ce nu a-ti mai vazut pana acum pe blogul meu.
Am sa vorbesc in cele ce urmeaza despre un oras, pe care, eu sincer, il consider a fi centru cultural-artistic si educational al tarii.Da, a-ti ghicit, nu e vorba despre Bucuresti, nici pe departe, avand in vedere ca problema Bucurestiului este caaa.....e Bucuresti.
Braovul, asa cum peteti citi si din link, este situat in centrul tarii, dar nu numai geografic.Ce au reusit oamenii de acolo sa faca din orasul ala, si mai ales ce au de gand sa faca, cum se face ca Brasovul aduce ce-a mai mare contributie, sau una din cele mai mari, la PIB-ul tarii din turism...Este foarte simplu, oameni muncitori, inteligenti si pe deasupra frumosi, ambalajul asta mirific care-i inconjoara mi-a dat impresi ca traiesc intr-un oras european, si totusi romanesc.Au reusit cu precadere sa dea exemplu de civilizatie, cultura, economie turistica, inteligenta si multe alte prin simplul fapt ca nimeni nu poate comenta ceva de rau la adresa lui.Nu cunosc situatie din oras, de la periferie, de pe strazi, dar centrul si locurile care imprejmuiesc Piata Sfatului sunt de-a dreptul superbe.
Din totdeauna am iubit orasul asta, pentru ca ma face sa ma simt mandru ca sunt roman, ma face sa cred ca mai avem o speranta sa prindem trenul ce trece prin tunelul, la capatul caruia o sa gasim nu o lumina.O sa gasim bunastare, o sa gasim civilizatie, daca drumul in tunel este complet neiluminat, atunci sunte ca intr-o gaura neagra.
De cum intrii in oras, te imtampina aerul curat de munte, pe mine, e drept m-a rapus, avand in vedere faptul ca plamanii mei erau contrariati.Invatati fiind cu un pachet de tigari pe zi, cu "aerul" de Bucuresti, au ealtat la primirea aerului tare si rece, s-au bucurat pentru o zi impreuna cu mine, de tot ce a avut mai bun orasul asta de oferit:)
Este fermecator faptul ca oamenii acolo stiu sa zambeasca, si zambesc sincer pentru ca viata lor este frumoasa, pentru ca probabil sunt unii din cei mai bogati romani.Din toate punctele de vedere.Experienta occidentala si nu numai, a acut din ei adevarati oameni ai societatii, este trist insa faptul ca am impresia ca sunt izolati de restul tarii, si nu pentru ca s-ar izola ei, ci pentru ca ceilalti ii privesc cu invidie, cu stoicismul oamenilor frustrati si nepsatori.Mi-a placut sa vorbesc cu ei, mie`mi place sa vorbesc cam cu orice, dar discutiile au fost asa de pline de farmecul extazului meu incat si daca n-ar fi scos niciun cuvant, tot fericit as fi fost.Un umor fin ii imprejmuiesc, iar delicatetea lui vine din cultura.Da, sunt plini de cultura, traiesc intr-un oras care da pe afara de cultura, este imbibat cu ea la orice pas, pe fiecare straduta ingusta cat cea a Sforii.
Cum reusesc ei sa aiba un oras curat si mai ales frumos, simplu: au o alta MENTALITATE.Au inteles bine procesul schimbarii, si au stiut ce sa pastreze si ce sa schimbe, au stiu cum sa-si foloseasca resursele de tot soiul la maxim, si pentru asta au castigat respectul meu deplin.Lucrurile si mai ales oamenii in general castiga foarte cu greu respectul meu, aand in vedere preconceptiile mele ideile mele fixiste, si mai ales spiritului meu carcotas.un brasovean insa, pleaca cu prima sansa in fata multor din omaneii pe care-i cunosc deja.
Sublim, extraordinar, n-am cuvinte....

Niciun comentariu: