duminică, 17 aprilie 2011

Greu se mai fac oamenii, oameni...

Greu se mai fac oamenii, oameni... Este-o melodie pe care-o ascultam cand eram cam de varsta copilului vecinilor de la 2, adica cand aveam cam 10 ani. Acum cand am aproape dublu am ajuns sa o inteleg cu adevarat, e drept, o inteleg fara a putea descrie intru totul procesull.
Greu asadar, sa se ridice-n picioare, greu sa rosteasca primul cuvant, primul gand.. Imi bubuiau cuvintele astea in urechi, amplificate de-o voce exceptionala. Va dau asadar tema de...google search, sa descoperiti voi cine o canta. Cu toate astea, lasand de-oparte faptul ca se scriau melodii cu un mesaj veridic, care culmea, melodieos fiind se intiparea in aria prefrontala (senzoriala). Ma gandessc cat de greu este sa formezi un om, la asta contribuie toata societatea, parinti, profesori, mass-media, mediile cultural-artistice, schimburile sociale fiind complexe, un copil totusi bucurandu-se de un schimb inegal, primind mai mult decat da. Bucuria de-a creste insa e rasplatita mai tarziu, cel mai mare beneficiar fiind adultul nou format, recunostinta indreptandu-se insa spre mediile formatoare.
Va intreb ce fel de oameni formeaza ambiantul social de astazi, cat de greu ii este unui parinte sa-i asigure copilului exact ceea ce are nevoie. Mai mult de atat, capacitatea lui de a-l tine de-oparte de elemente perturbatoare, distrofice ale dezvoltarii lui? Este bine cunoscut ca sindromul ADHD este o molima occidentala, stimulata de inflatia de informatie nu intotdeauna corecta si ai ales adecvata. Viteza cu care se desfasoara procesul asta ne reduce pe toti la Repede se fac oamenii, indivizi...
Astept sa fiu contrazis.

4 comentarii:

Marianita Cochiorca spunea...

Melodia asta este fredonata de catre mai multi interpreti, insa, nu sunt sigura daca autoarea este chiar Mirabela Dauer. Bai, nu mai vorbi in termeni medicali ca ma bagi in ceata, o sa-ti spun eu odata de ce...

Unknown spunea...

"Sa devii om e lucru mare!" - asa era o vorba :) si se pare ca asa este daca luam in considerare toti factorii ce contribuie la formarea individului pe parcursul intregii sale vieti.

Sunt curiosa ce parere ai despre persoanele cu personalitate duala sau care isi afiseaza cate o masca de a sa cu aproape fiecare persoana cu care interactioneza- dn varii motive. :)

Numai bine,
E.I

Unknown spunea...

Daca stam un pic sa ne gandim, toti oamenii se comporta diferit unii cu ceilalti, adica intr-un fel ne comportam cu parintii, altfel cu un profesor, si cu totul altfel fata de seful de la serviciu sa spunem. Raporturile sociale sunt de cele mai multe ori inegale, si daca nu sunt din trufie/seflestime scazut noi le discrepanterizam. Eu cred totusi ca tu te referi la omenii perfizi, mincinosi, fatarnici, absurzi care folosindu-se intens de toate astea ajung sa se dezumanizeze, sa se depersonalizeze, sa-si piarda identitatea sociala. E un joc riscant, sanatatea psihico-comportamentala ramanand una greu de sustinut in zilele noastre. eu sincer, nu ma comporta la fel cu toata lumea, unele persoane imi sunt simpatice, altele antipatice. nu pot sa fiu o scarba cu toata lumea asa cum nu ma comporta la fel de bine cu toata lumea. Pe mine unu` sincer, chiar nu ma intereseaza cum se comporta altii cu mine in raport cu ceilalti, este una din situatiile in care consider ca primesc ceea ce merit. Si da, cateodata incercam sa ne facem placuti, avand un interes sau altul, ori pentru ca asa suntem educati. eu raman de parere ca trebuie sa ne comportam cat mai natural, fara sa ne folosim de clisee. Un cliseu?! ar fi sa te intreb: de ce profilul tau imi este inaccesibil?:)

Unknown spunea...

E.I. Acum mi-am dat seama cine esti...Cum niciodata nu e prea tarziu, n-am sa spun decat ca-mi pare rau...Interactiunea este cateodata prea brusca pentru a mai merita a fi analizata...Cand am sa ma intorc, vorbim:)